Önden Çekişli ve Arkadan İtişli Arabalarin Farklari

Önden Çekişli ve Arkadan İtişli Arabaların Farkları

Araçların iç sistemlerinde yer alan çekiş prensipleri yaygın kullanıma göre iki türe sahiptir. Bunlardan biri önden çekişli diğeri ise arkadan itişli aktarma organı sistemleridir. Yeni bir araç almayı düşünenler araçların çeşitli özelliklerine bakarken bu iki sistemden hangisine sahip olduğunu da bilmek ister.

Önden çekişli ve arkadan itişli aktarma sistemleri farklı avantaj ve dezavantajlara sahip olmaları ile araç sahiplerinin beklentilerine göre tercih edilebilirler. Bu sistemler direksiyonun kontrolünden aracın performansına kadar birçok alanda etki sahibidir. Bu nedenle sürücüler tarafından dikkatli bir şekilde incelenmeleri ve beklentilere göre tercih edilmeleri gerekir. Her iki araç da sürüş alışkanlıklarına göre avantaj ve dezavantajlara sahiptir.

Önden Çekişli Araç Nedir?

Önden çekişli araba, motor sistemi içinde üretilen tahrik gücünün ön tekerleklere aktarılması ile işleyen şanzıman düzenine verilen isimdir. Bu araçlarda önde bulunan iki tekerlek çekiş gücü ile dönüş hareketlerinin kontrolüne hakim olur.

Ön akslara bağlanmış olan motor, ürettiği gücü şanzımana iletir ve diferansiyele aktarılan güçle akslar aktifleşerek bağlı olduğu tekerleğin dönüş hareketini gerçekleştirmesini sağlar. Önden çekişli araç modellerinde motor yatay bir biçimde enine konumlanır ve motorun konumu denge noktasını belirler. Bu da dengenin ön kısımda toplanmasına neden olur.

Önden Çekişli Arabaların Avantajları

Önden çekişli arabanın avantajları, kullanıcıların beklentilerine göre farklı istekleri karşılayacak şekilde düzenlenir. Önden çekişli araçlar özellikle kar ve çamur gibi yolları kötü etkileyen hava koşullarından iyi bir çekiş performansı sunar. Bu sistemde yol daha etkili bir şekilde kavranabilir.

Önden çekişli araba modellerinde motor genellikle enine yerleştirilir. Bu da motorun kabin alanından daha az yer kaplamasını sağlar. İç hacmin buna bağlı olarak genişlediği görülebilir.

Önden çekişli olan arabaların güç aktaran organları genellikle tek ünite halinde üretilir. Bu durum montaj hattı için daha az parça kullanılması avantajını yaratır. Maaliyetin düşmesi ve sürücülerin tercih edebileceği daha ekonomik araçların ortaya çıkması için bir avantajdır.

Aktarma organlarının ön tekerleklere bağlı olması ve diğerlerine göre hafif bir şanzıman ve aks düzeni olması sayesinde bu tür araçlarda yakıt tasarrufu daha fazla gerçekleştirilebilir.

Önden çekişli araba bazı dezavantajları nedeniyle sürücülerin göz önünde bulundurması gereken özelliklere sahip olabilir. Önden çekişli arabalarda zeminin ıslak olduğu zamanlarda yüksek hız yapılması virajlarda savrulmalara neden olabilir. Kalkışta yükün arka tarafa binmesi de tutuş kaybına neden olabilir.

Arkadan İtişli Araç Nedir?

Arkadan itişli araba modelleri, önden itişli modellere göre daha eski olsa da daha az yaygın seçeneklerdir. Bu sistemde motor gücü üretir ve bu ürettiği gücü arka tekerleklere iletir. Gücün arka tekerleklere iletilmesi için uzun bir aks gerekir. Arkadan itişli araçlar özellikle iş makineleri ve spor otomobillerde görülebilir.

Arkadan itişli araç modellerinde motorların dik bir durumda konumlandığı görülebilir. Motor bu sistemlerde direkt olarak şanzımana bağlıdır. Şaft gücün dağıtılması görevini üstlenir ve diferansiyel sayesinde arka tekerleklerin dönüşü desteklenir. Şaft sayesinde ağırlık merkezi ortada toplanır ve bu durum arkadan itişli araçların daha dengeli bir performans göstermesinde etkili olur. “Arkadan itişli ne demek?” sorusuna bu tanımlarla cevap vermek mümkündür.

Arkadan İtişli Arabaların Avantajları

Arkadan itişli arabalar sınırlı üretim sayılarına sahip olurlar ancak sürücülerin beklentilerini karşılayabilecek çeşitli özellikleri bulunur. Aracın içerisindeki aktarma organlarının daha eşit bir rolde yayılması arkadan itişli arabanın avantajları içinde ön plana çıkar. Bu durum aracın stabil bir şekilde kullanılması konusunda sürücüye fayda sağlar. Kontrol oranının artmasına katkıda bulunur.

Arkadan itişli arabalarda ön ve arka tekerleklerin görev dağılımı önden çekişlilere göre daha eşit olur. Bu durum aracın manevra yapabilme kabiliyetinin artmasına katkıda bulunur. Bu avantaj özellikle dar yerlerde gerçekleştirilecek olan dönüşlerde aracın esnekliğinin artmasını sağlar.

Eşit güç dağılımının getirdiği avantaj sayesinde kolay hızlanma ve fren hakimiyetinin yüksek olması, arkadan itişli arabaların ağırlık dengesinin sürücülere sunduğu artılar arasında yer alır. Bu durumlar aracın yüksek performans göstermesine katkıda bulunur.

Arkadan itişli otomobiller yük taşıma gibi konularda önden çekişli modellerden daha dayanıklı bir performansa sahip olurlar. Araca bağlanan römork gibi eklere bakıldığında itiş gücünün dengeli bir şekilde sürdürülmesi görülen faydalardan biridir. Ayrıca aks tasarımlarının tek parça olması alınan hasarlar sonrasında gerçekleştirilecek onarım maliyetlerinin daha ucuz olmasını sağlar.

Arkadan itişli araba dezavantajları ise bu araçları tercih etmek isteyenlerin göz önünde bulundurması gereken etkenler içinde bulunur. Arkadan itişli araçlar üst segment araçlar oldukları için maliyet açısından daha pahalı ve daha zor ulaşılabilir parçalar olabilir. Arkadan itiş sistemi, aracın yakıt tüketiminin artmasına da yol açar ve fazla para harcanmasına neden olabilir. Önden çekişli araçlarla kıyaslandığında hızlanma konusunda daha yavaş performans gösterebilirler. Tercih aşamasında bu noktaların da göz önünde bulundurulmasında fayda vardır.

Çekiş Türlerine Göre Sürüş Performanslarındaki Farklar Nelerdir?

Arkadan itiş ile önden çekiş arasındaki fark ve değişkenlikler bu iki araç türünden birini tercih etmek isteyenlerin incelemek istediği konu başlıkları arasında yer alır. Önden çekişli bir otomobilde motor gücü ön tekerleklere iletilir ve çalışma prensibi bu şekilde işler. Motorun ön akslara bağlı olması bu prensibin çalışma düzenini etkiler. Motor gücü şanzımana iletilir ve şanzıman içinde bulunan diferansiyele yöneltilir.

Aksın devreye girmesi sayesinde hareketin tekerleklere iletilmesi sağlanır ve ön tekerlekler bu sistemin işlemesiyle harekete hazır hale gelir. Arkadan itişli araçlarda ise motorlar önden çekişli sistemdeki gibi aynı şekilde şanzımana bağlıdır. Gücün arka tekerleklere taşınması işlemini ise şaft üstlenir. Gücünü şaft üzerinden alan diferansiyel arka tekerlekler ile bağlantılı olur ve hareket ön tekerleklerle değil arka tekerleklerle başlatılır.

Önden çekişli ve arkadan itişli araçlar arasındaki çalışma prensipleri farkları araçların performansında, sürüş stillerindeki değişkenliklerde kendini gösterebilir. Bu iki sistem arasındaki temel fark motor yerleşimidir. Önden çekişli araç modellerinde enine yerleştirilen motor sistemi görülür, bu durum otomobilin kompakt bir tasarımla düzenlenebilmesi olanağını sağlar. Arkadan itişli araçlarda motorların dik bir şekilde yerleştiği görülür.

Önden çekişli arabalarda daha az aksam parçası vardır ve hem üretim hem de satış maliyetleri daha düşüktür. Arkadan itişli araçlarda ise daha fazla aksam olması nedeniyle üretim ve satış maliyetleri daha fazla olur.

Önden çekişli araç modellerinde motor ve güç aksamları tamamen ön kısımda toplanır. Bu durum aracın sürüş performansı, tutuş sistemi ve dinamikleri üzerinde etkilidir. Arkadan itişli araç modellerinde ağırlık merkezi dağılımı diğerine göre daha dengelidir. Böylece daha sağlam bir yol tutuşu ve sürüş dinamiği meydana getirilebilir.

Önden çekişli araçlar ağırlık merkezinin ön kısım olması nedeniyle arka tarafta daha az kontrole sahiptir. Bu durum virajlarda ve ıslak zeminlerde savrulmaların daha yüksek bir oranda seyretmesine neden olur. Arkadan itişli araç modellerinde ise araç kontrolü daha sağlamdır. Yol tutuşu ve aracın kontrolü daha düzgün bir biçimde sağlanabilir.


*Sitede gösterilen tüm görseller örnektir. Satışta olan modellerden farklılıklar gösterebilir. Daha fazla bilgi için lütfen yetkili satış ve servis noktalarımız ile iletişime geçiniz.
web sitesinde;

Ticari Araç

Volkswagen Caddy

,

Ticari Araç

Yeni

Volkswagen Transporter

,

Ticari Araç

Volkswagen Caravelle

,

Ticari Araç

Volkswagen Yeni Crafter

ve

Ticari Araç

Volkswagen Amarok

modellerinin

fiyat listesi

, yetkili servis ve satıcı ağına ulaşabilirsiniz.

Ticari Araç

Volkswagen Caddy

,

Ticari Araç

Yeni Volkswagen Transporter

,

Ticari Araç

Volkswagen Caravelle

,

Ticari Araç

Volkswagen Yeni Crafter

ve

Volkswagen Amarok

son

fiyat listesi

ve özelliklerini keşfedebilir

kampanya

ve fırsatlara ulaşabilirsiniz.