Servis-Satış Sonrası

Garanti

Tüm Volkswagen Yetkili Servisleri, aracın hangi yetkili satıcı tarafından satıldığına bakmaksızın garanti işlemi yapmakla yükümlüdür.

Uygulanacak garanti koşulları aşağıdaki gibidir:

Garanti koşulları, Volkswagen yetkili satıcısıyla müşteri arasında gerçekleşen satın alma anlaşmasının bir parçasıdır. Müşteri, imzasıyla garanti şartlarını kabul etmiş olur. Aracın teslimi sırasında müşteriye araç kullanım kılavuzu, bakım kitapçığı ve garanti belgesi verilir. Garanti işlemi yapılabilmesi için müşterinin bu belgeyi ibraz etmesi gereklidir. Bütün parçaları dahil olmak üzere aracın tamamı 2 yıl süreyle garanti kapsamındadır. Boya ve gövde garantisi birbirinden farklı olup, araç modellerine göre içerik ve süre bakımından değişiklik göstermektedir. Bununla ilgili bilgiler kullanım kılavuzu ekindeki bakım kitapçığında belirtilmektedir. Garantinin başlangıcı aracın teslim tarihidir. Aracın mülkiyeti değiştiğinde garanti süresi etkilenmez. Garanti kapsamı ürün kaynaklı hatalar için geçerlidir. Bu nedenle, doğal aşınma, fazla yıpranma, usulsüz kullanım veya onaylanmamış değişikliklerden dolayı meydana gelen hasarlar ile dış etkenlerden kaynaklanan durumlar garanti kapsamı dışındadır. Garanti kapsamında değiştirilen parçaların mülkiyeti yetkili satıcıya geçer. Garanti kapsamında ücretsiz değiştirilen parçanın garanti süresi aracın garanti süresi ile sınırlıdır. Garanti kapsamında değiştirilen parçanın ve buna ait işçiliğin bedeli müşteriden talep edilmez. Yolda kalan aracın servise çekilmesi, acil yardım ücreti, taksi, kiralık araç vb. ulaşım masrafları ve otel, konaklama, ticari kayıplar gibi diğer dolaylı masraflar garanti kapsamında değildir. Müşteri araç ile ilgili kusurları vakit geçirmeden en yakın yetkili satıcıya/servise bildirmekle yükümlüdür.

Aşağıdaki durumlarda garanti geçersizdir;

  • Aracın bakım ve onarımları zamanında, düzenli olarak, gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip servisler tarafından ve periyodik bakım ve onarım prosedürlerine uygun şekilde yapılmamışsa
  • Aracın güvenli kullanımına engel teşkil edecek ve onarım maliyeti ekonomik olmayacak seviyede hasar görmüşse
  • Kullanım kılavuzundaki bilgilendirmelere uyulmamışsa
  • Araç; amacı dışında, uygun olmayan şartlarda veya aşırı yük altında kullanılmışsa
  • Araca orijinal ya da eşdeğer olmayan parça takılmışsa ya da araçta imalatçı firma tarafından teknik olarak onaylanmayan bir değişiklik yapılmışsa
  • Satın alınan araçtaki onarım ihtiyacı zamanında bildirilmemişse
  • Servis tarafından yapılan uyarılara rağmen, bildirilen süre içinde araç sahibi ya da kullanıcıları onarıma imkân sağlamamışsa

 

Normal kullanım sonucu ve malzemenin doğası gereği parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar garanti kapsamında değildir. Aşınmaya maruz olan bu parçalara örnek; ampuller, fren ve debriyaj balataları, filtreler, lastikler, sigortalar, bujiler ve silecek lastikleridir. Fakat söz konusu bu parçalarda malzeme, işçilik ve montaj hatası, yani fabrikasyon hata tespit edilirse parçalar garanti kapsamındadır. Aracın üzerinde yapılan değişiklikler ya da modifikasyonlar söz konusu ise bunlarla ilgili olarak meydana gelen arızalarda garanti geçerli değildir.

Garanti belgesi ile satılması yasal olarak zorunlu olmayan parçalar 6 ay, garanti belgesi ile satılması yasal olarak zorunlu olan parçalar teslim tarihinden itibaren 2 yıl süreyle garanti kapsamındadır. Yedek parça garantisi söz konusu olduğunda, parçanın gerekli teknik bilgi ve yetkinliğe sahip servisler tarafından monte edildiğinin kanıtlanması ve parçanın takılma şeklinin imalatçı tarafından bildirilen teknik özelliklere uyması gerekmektedir.